دنیای مجازی...

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

دنیای مجازی...

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

کلاس معکوس(وارانه)

کلاس معکوس(وارانه)
سالهاست که آموزگاران بدنبال راههایی برای تغییر دادن شیوه های تدریس هستند. اینکه چگونه با استفاده از فن آوری جدید و مدرن روشهای آموزشی را دگرگون کنند. مفهومی که از آن بعنوان “کلاس معکوس” یاد می شود. معکوس در اینجا به مفهوم بدست آوردن اطلاعات جدید و آموزش در منزل و به جای آن، انجام تکالیف درسی در مدرسه است.

«در روش آموزش معکوس به دانش‌آموزان تأکید می‌شود که ویدیوی درس را در خانه ببینند، یادداشت‌برداری کنند و تمرین‌ها را در کلاس انجام دهند، تا زمانی که در کلاس حضور دارند، معلم بتواند در انجام تکالیف به آن‌ها کمک کند.»
درباره مزایای این روش آمده است:
•    در این روش دانش‌آموز در منزل به‌صورت آنلاین به منابع درسی دسترسی دارد و به‌طور خصوصی تحت آموزش قرار می‌گیرد. او می‌تواند بارها ویدئو را نگاه کند و یادداشت بردارد. حتی در صورت عدم دسترسی به رایانه می‌تواند از تلفن هوشمند استفاده کند و یا در سایت مدرسه حضور یابد.
•    یادداشت‌برداری از نکته‌های درس در منزل، حدود 30 دقیقه به مدت کلاس درس اضافه می‌کند. این زمان اضافی به معلم اجازه می‌دهد تا در کلاس درس به‌طور مستقیم با دانش‌آموز بر روی پروژه‌ها، تکالیف و فعالیت‌های آزمایشگاهی کار کند. هم‌چنین معلم در این وقت اضافه قادر به شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به کمک و نیز کسانی خواهد بود که به علت خجالتی بودن اشکال خود را نمی‌پرسند.
•    درصد زیادی از تکالیف در کلاس درس در حضور معلم و با کیفیت بالا حل می‌شود.
•    دانش‌آموز غایب در منزل به محتوای درس دسترسی خواهد داشت.»

برای اطلاع بیشتر میتوانید در این مورد مقاله مجله رشد را دریافت نمائید.

  • ** سروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی