دنیای مجازی...

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

دنیای مجازی...

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

مباحث آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

امکان تایپ صوتی فارسی به گوگل اضافه شد

در خیلی از موارد نرم افزارها هستند که به نیاز کاربر پاسخ می دهند و انجام امور را برای آن ها راحت تر می کنند . یکی از این نرم افزارها , تایپ صوتی می باشد که ساپورت نکردن زبان فارسی مشکلی بود که فقط فارسی زبانان با آن درگیر بودند که افراد برای حل این مشکل باید هزینه های سنگینی را متحمل می شدند .

افراد زیادی هستند که برای صرفه جویی در وقت و راحتی بیشتر به جای تایپ کردن از تایپ صوتی استفاده می کنند . نرم افزار تایپ صوتی توسط گوگل ارایه شده است این کمپانی به تازگی قابلیت تایپ صوتی با زبان فارسی را به این نرم افزار اضافه کرده است . حال تمام فارسی زبانان می توانند بدون نیاز به کیبورد و هدر دادن وقت خود صحبت های خود را به شکل تایپ شده به زبان فارسی داشته باشند .

قابلیت تایپ صوتی بر روی Google Doc می باشد و افراد می توانند به وسیله Google Chrome , یک میکروفون و دسترسی به اینترنت از تایپ صوتی استفاده کنند .


برای استفاده از تایپ صوتی فارسی مراحل زیر را دنبال کنید :

1- در Google Chrome با اکانت گوگل خود وارد شوید و سپس به Google Drive بروید .

۲ـ زمانی که Google Drive باز شد بر روی گزینه New کلیک کرده و Google Doc را انتخاب کنید .


 تایپ صوتی فارسی گوگل

۳ـ از منوی بالا Tools را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه Voice Typing کلیک کنید .


 تایپ صوتی فارسی گوگل

۴ـ حال در سمت چپ تصویر آیکون تایپ صوتی برای شما به نمایش درآمده است برای استفاده از زبان فارسی این نرم افزار در قسمت بالای آیکون تایپ صوتی نواری وجود دارد که می توانید زبان فارسی را انتخاب کنید .


 تایپ صوتی فارسی گوگل

۵ـ بعد از اطمینان حاصل کردن از اتصال میکروفون به کامپیوتر در محیطی آرام و بدون سر و صدا بر روی آیکون میکروفون کلیک کرده و شروع به صحبت کردن کنید و این نکته را به خاطر داشته باشید کلماتی که می گویید باید شمرده شمرده باشد .

با توجه به تازه وارد بودن زبان فارسی به تایپ صوتی گوگل در تشخیص برخی از کلمات فارسی مشکل دارد که طبق آخرین اخباری که از گوگل منتشر شده است این مشکل هم به زودی رفع خواهد شد .

  • ** سروش

نظرات  (۱)

این خیلی عالیه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی